Asociaţia Pro Consumatori (fostă Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România – APC România, înfiinţată în anul 1990), organizaţie de utilitate publică, membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor, a analizat conţinutul etichetei de la 25 mărci de lapte de consum comercializate în marile structuri comerciale din România.
Studiul face parte din Campania Naţională de Informare şi Educare: ”Să învăţăm să înţelegem eticheta!” Rezultatele au arătat că 80% din laptele consumat de români este standardizat!
Laptele standardizat este un lapte prelucrat ce conţine lapte praf, lapte parţial smântânit, lapte smântânit sau grăsimi din lapte.
”Este adevărat că laptele cel mai bun este cel muls de la animale sănătoase, hrănite natural, manipulat în condiţii igienice şi consumat cât se poate de proaspăt. Dar câţi dintre consumatorii contemporani ai oraşelor planetei au această posibilitate? Pentru ei, contează ca laptele de consum să fie sigur, înainte de toate. Ştiinţa şi tehnologia din domeniu pot asigura acest deziderat, care însă devine discutabil atunci când intră în ecuaţie interese financiare reflectate de creşterea la dimensiuni nefireşti a termenului de valabilitate, fără a mai vorbi de intervenţiile exagerate asupra naturii laptelui împinse până la falsuri grave”, a declarat prof. univ. dr. Ion Schileru, ASE Bucureşti.
Continuarea pe CSID: